Audyt Ekspercki WCAG 2.1

Od 4 kwietnia 2019 r. obowiązuje Ustawa o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848). Na jej podstawie wszystkie podmioty wykonujące zadania publiczne muszą zapewnić dostępność swoich serwisów internetowych dla osób niepełnosprawnych. Mam przyjemność przedstawić Państwu aktualną propozycję Logonet dotyczącą kompleksowego pakietu usług związanych z audytem Waszych serwisów internetowych.

Audyt WCAG daje Państwu odpowiedź na pytanie czy serwis internetowy będzie możliwy do zrozumienia przez osoby niepełnosprawne. Raport w postaci audytu informuje o stanie faktycznym dostępności i wskazuje sposoby poprawienia występujących problemów z dostępnością.

Kto podlega zasadom WCAG 2.1?

Przede wszystkim są to:

  • jednostki sektora finansów publicznych,
  • państwowe jednostki organizacyjne bez osobowości prawnej,
  • osoby prawne finansowane z budżetu, utworzone w celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym.

Strażnikiem dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych jest Ministerstwo Cyfryzacji. W ramach kontroli resort ma prawo składać wystąpienia do podmiotów publicznych w sprawach związanych z wymogami ustawowymi, a także nakładać kary finansowe w przypadku stwierdzenia uchybień.

Do czego potrzebny jest audyt WCAG 2.1?

Audyt:

  • wskaże na jakim etapie dostosowania są Wasze serwisy internetowe,
  • pomoże w decyzji czy warto Waszą stronę modernizować czy raczej tworzyć od nowa,
  • wskaże sposoby rozwiązania problemów z dostępnością w Waszych serwisach internetowych.

Realizacja audytu

  • Ekspert wykonuje przegląd witryny i ustala zakres audytu.
  • Testy automatyczne: Badanie poprawności kodowania i zgodności z obowiązującymi wymogami i standardami.
  • Testy na urządzeniach przenośnych: Badanie dostępności informacji i użyteczności kluczowych stron serwisu.
  • Testy technologii wspomagającej i udogodnień: Badanie obsługi za pomocą czytnika ekranu.
  • Analiza ekspercka: Ekspert weryfikuje wyniki wszystkich testów, przeprowadza „testy ręczne".
  • Opracowanie raportu.

Koszty realizacji przedmiotu oferty

Pakiet podstawowy

Automatyczny test dostępności

  • zakres: do 10 wybranych stron kluczowych serwisu internetowego

Audyt Ekspercki

  • zakres: strona startowa, 4 wskazane podstrony kluczowe,

Raport w wersji elektronicznej

Zakres badania

  • nawigacja,
  • użyteczność klawiatury,
  • widoczność fokusa,
  • kontrast,
  • odpowiedniki tekstowe,
  • zrozumiałość,
  • przeglądanie za pomocą czytnika ekranu.

Pakiet rozszerzony

Automatyczny test dostępności

  • zakres: do 25 wybranych stron kluczowych serwisu internetowego

Audyt Ekspercki

  • zakres: strona startowa, 6 wskazanych podstron kluczowych,

Raport w wersji elektronicznej

Zakres badania

  • nawigacja,
  • użyteczność klawiatury,
  • widoczność fokusa,
  • kontrast,
  • odpowiedniki tekstowe,
  • zrozumiałość,
  • przeglądanie za pomocą czytnika ekranu.

Kontakt w sprawie oferty

Szanowni Państwo jeśli macie pytania w sprawie oferty lub oczekujecie przygotowania oferty pod indywidualne oczekiwania jednostki prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. Nasze dane teleadresowe znajdziecie państwo w dziale kontakt

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.